Koncept

  Moon Ra je taneční plocha, na kterou se dostanete buď hlavním vchodem, nebo musíte celou nízkou střechu podlézt. Uvnitř nenajdete podlahu, ale holou travnatou zem, a uprostřed kulaté ohniště. Architekti ateliéru Leopolda Banchiniho tímto chtěli návštěvníky vyzvat k bosému tanci okolo ohně. Také dostat návštěvníky festivalu do přímého kontaktu se zemí a podpořit tak tancem nečekané až divoké chování. Pavilon má poskytnout útočiště a pocit bezpečí pro svého návštěvníka a podpořit ho tak v tanci a dalších kreativních aktivitách. 



Otvor uprostřed střechy s rotačním diskem vysílá kouřové signály z ohniště do nedalekých továrních komínů, na které se architekti odkazují. 


Bývalý Asiat par, sloužící jako vojenské centrum plné tanků a strojů od roku 1946 do roku 2008 od doby, co je opuštěn zdivočel. Celý zchátralý a zarostlý areál je dnes využíván pro výstavy a festivaly Horst Arts & Music. Jeho divokost a splynutí s přírodou je brána jako velká přednost a na to navazuje Leopold Banchini se svým pavilonem. Pavilonem, který splývá s okolím, odkazuje se na zemi, přírodu, měsíc, navozuje domorodou atmosféru. Architekti často používají k popisu slova jako útočiště, nebo bouda, které také dodávají pavilonu přátelskost a přívětivost


Jednou z hlavních myšlenek byla pro Leopolda Banchini udržitelnost. Proto byl celý pavilon postaven ze stage Feathers od atelieru Fala. Feathers stage, která měla navozovat bláznovství pro slunce a zvuk, působila na festivalu v roce 2019. Roku 2021 byla celá rozebrána a každá součást znovu použita k výstavbě pavilonu Moon Ra. Výstavbu měli formou týdenního workshopu za úkol studenti designu.

 



Feathers stage, Fala atelier

Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky