Geometrie a objemy

Toto jsou výsledky mého hledání geometrických tvarů v pavilonu Moon Ra. Ačkoliv nevím, zda se architekti přímo některými tvary inspirovali, zahrnula jsem vše, co jsem našla, co mi přišlo zajímavé.

rovnoramenný trojúhelník

Celý pavilon má tvar rovnoramenného trojúhelníku z pohledu a tvar kruhu z půdorysu.

kruhový půdorys

vchod má v půdorysu tvar rovnoramenného trojúhelníku; kruhový otvor na disk uprostřed

obdélník s kruhem v řezu pavilonem

obdélník s dvěma pravoúhlými trojúhelníky po bocích - v obdélníku poměr zlatého řezu.

Základní tvar v konstrukci je lichoběžník, který se opakuje po celém obvodu...

Nakonec jsem zhruba počítala objemy v konstrukci...

objem kužele: 315m³

objem válce: 40m³

objem koule: 17m³



 

Komentáře

  1. ešte raz pre záznam: MOC sa mi to páči.. jednoduché a peckovo si sa s tým vyhrala

    OdpovědětVymazat
  2. nádhera...
    a je to taky trochu kužel, že?
    pozor na barvy... chvíli jsem si myslela, že v tom máš systém a že kružnice jsou modré a trojúhleníky zelené, ale není to tak... možná by stačila jedna barva a rozdělit to do malých obrázků, nebo max. dvě barvy... každopádně to budeme ladit i s ostatními analýzami (do barvy)... tak na to teď mysli a uvidíme...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky